Українська мова 7 клас
08.02.2022
Тема : Використання прислівників для увиразнення мовлення
Пригадаймо:
-
Що
називається прислівником?
-
Які
розряди прислівників за значенням вам відомі?
-
Які
морфологічні ознаки прислівника?
- Яку синтаксичну роль у реченні він виконує?-
- Чим прислівник відрізняється від інших самостійних частин мови?
-
Що ви
знаєте про правопис прислівників?
Лінгвістичний аналіз художнього тексту
(Тихо) тихес..н..ко навкруги.
Присм..рком починают.. (з,с) пускатися
на землю перші мохнаті сніжинки. (С) початку їх (не) б..гато, а потім все
більше і більше пурхає їх (у, в) морозному повітрі, бе(з, с)шумно сідає на почорніле
листя, кудлаті гілки ялин. Пухнаста ковдра шви(д,т)ко стел..т..ся по з..млі,
зігріваюч.. її.
А (на) ранок навкруг.. чисто,
біло. Ліс сяє кришталем. Ще вчора поля
(і, й) вигони були сірими, одноманітними, а с..огодні кожна суха
травичка, кожна ст..блинка прибрана (у, в) біле мереж..во і сріблястий бісер.
Перша пороша…
Морозец.. пр..ємно пощипує щоки. (Ледь) ледь рипить сніг під ногами. Легко дихаєт..ся цього чудового ранку. На душі стає якось особливо гарно, ясно, святково, мов у чарівному царстві.
Прочитати
текст мовчки, потім виразно; пояснити орфограми.
Перепишіть текст.
- Яке враження справив на вас цей текст?
- Про що в ньому йдеться?
- Скільки тут абзаців?
- До якого стилю належить цей текст?
- Чи є в тексті прислівники? Знайдіть їх,
підкресліть.
Яка їхня роль у
тексті?
- Чи служать вони засобом зв'язку речень?
Проаналізуймо:
спочатку, потім - послідовність викладу;
небагато, більше - поступовість розгортання дії;
присмерком,
на ранок - час дії;
вчора, сьогодні – антоніми – увиразнення мови.
- Назвіть прислівники у 3 абзаці. Яка їхня
роль? (Епітети)
- У тексті ще є такі художні засоби :
Тавтологія тихо-тихесенько
епітети морозне
повітря, безшумно сідає
порівняння мов
у чарівному царстві,
метафори сніжинки пурхають, ліс сяє
- Яка роль цих тропів?
- Ще є такі засоби зв'язку речень у тексті
Займенники: сніжинки – вони,
спільнокореневі
слова морозному – морозець, сніжинки –
сніг;
синоніми)
- Якій настрій створюють усі ці засоби?
- Визначити тип мовлення, основну думку
тексту.
Дібрати
заголовок.
Коментарі
Дописати коментар