Українська мова 7 клас

 08.02.2022

 Тема : Використання прислівників для увиразнення мовлення 

 Пригадаймо:

-        Що називається прислівником?

-        Які розряди прислівників за значенням вам відомі?

-        Які морфологічні ознаки прислівника?

-        Яку синтаксичну роль у реченні він виконує?-       

-     Чим прислівник відрізняється від інших самостійних частин мови?

-        Що ви знаєте про правопис прислівників?

 

Лінгвістичний аналіз художнього тексту

 (Тихо) тихес..н..ко навкруги. Присм..рком починают..   (з,с) пускатися на землю перші мохнаті сніжинки. (С) початку їх (не) б..гато, а потім все більше і більше пурхає їх (у, в) морозному повітрі, бе(з, с)шумно сідає на почорніле листя, кудлаті гілки ялин. Пухнаста ковдра шви(д,т)ко стел..т..ся по з..млі, зігріваюч.. її.

    А (на) ранок навкруг.. чисто, біло. Ліс сяє кришталем. Ще вчора поля       (і, й) вигони були сірими, одноманітними, а с..огодні кожна суха травичка, кожна ст..блинка прибрана (у, в) біле мереж..во і сріблястий бісер. Перша пороша…

    Морозец.. пр..ємно пощипує щоки. (Ледь) ледь рипить сніг під ногами. Легко дихаєт..ся цього чудового ранку. На душі стає якось особливо гарно, ясно, святково, мов у чарівному царстві.

   Прочитати текст мовчки, потім виразно; пояснити орфограми.

   Перепишіть текст.

 - Яке враження справив на вас цей текст?

 - Про що в ньому йдеться?

 - Скільки тут абзаців?

 - До якого стилю належить цей текст?

 - Чи є в тексті прислівники? Знайдіть їх, підкресліть.

Яка їхня роль у тексті?

 - Чи служать вони засобом зв'язку речень?

Проаналізуймо:

       спочатку, потім - послідовність викладу;

       небагато, більше - поступовість розгортання дії;

       присмерком, на ранок - час дії;

       вчора, сьогодні – антоніми – увиразнення мови.

 

 - Назвіть прислівники у 3 абзаці. Яка їхня роль? (Епітети)

 

 - У тексті ще є такі художні засоби :

 

Тавтологія тихо-тихесенько

епітети морозне повітря, безшумно сідає

 порівняння мов у чарівному царстві,

метафори сніжинки пурхають, ліс сяє

 

 - Яка роль цих тропів?

- Ще є  такі засоби зв'язку речень у тексті

Займенники: сніжинки – вони,

спільнокореневі слова морозному – морозець, сніжинки – сніг;

 синоніми)

 

 - Якій настрій створюють усі ці засоби?

 - Визначити тип мовлення, основну думку тексту.

Дібрати заголовок.

 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Українська мова 11 клас. Правила побудови складних речень. Логічні помилки в складних реченнях.

Українська література 11 клас. Ліна Костенко « Недумано, негадано…», « По сей день Посейдон посідає свій трон…»