Українська література 7 клас.
04.02.2022
Тема: Богдан Лепкий. " Мишка" (Казка для дітей: для малих і великих").
Роби добро таємно і шкодуй, коли про нього дізнаються, і ти навчишся
радості творити добро.
Чи уважний ти читач?
1. Що раніше лежало в ящику, де ховали господарі гроші?
А) теслярське приладдя; Б) рушниця; В) гранати; Г) дитячі іграшки.
2. Кому належать слова: «одні з голоду гинуть, а другі папір у ящик
ховають»?
А) городській мишці; Б) господині;
В) сільській мишці; Г) жінці-жебрачці.
3. Як господар збирався пустити в рух гроші?
А) купити кілька свинок і двоє-троє телят, підгодувати, продати та знову
купити; Б) купити качок і кілька свинок, підгодувати, продати та знову купити;
В) покласти в банк; Г) купити курей та двоє-троє телят.
4. Господар був «…товстий, як годований …»:
А) бугай; Б) кабан; В)
ведмідь; Г) кінь.
5. За що господар дорікав жінці після завдалої мишкою шкоди?
А) не закрила щільно ящик з грошима;
Б) не насипала отруєного зерна;
В) не спіймала мишку; Г) не хотіла мати у хаті кота.
6. Чому мишка раділа з того, що її діти не чують розмову господині з
жінкою із міста?
А) щоб діти не почали пищати; Б)
щоб діти не хотіли їсти; В) щоб діти не навчилися брехати, як
люди; Г) щоб діти не хотіли на вулицю.
Літературний паспорт твору «Мишка» ( письмово)
Автор.
Богдан
Лепкий.
Тема:
відтворення
спостережень мишки за життям людей різного соціального становища (багатих і
бідних) під час війни.
Ідея: возвеличення доброти, порядності,
співчуття до горя інших, взаєморозуміння, щирість, милосердя; засудження жадності,
брехні, пихатості, жорстокості; війни, яка знищує людські чесноти; байдужості
до всього, окрім прибутку, грошей.
Жанр. Соціально-побутова казка.
Твір Б.Лепкого за
жанровими ознаками нагадує притчу. Давайте згадаємо, що це таке?
Притча – невелике алегоричне оповідання з яскраво вираженою мораллю
І. ( Письмово) Мишка
Свій світ Чужий світ
діти, нірка, подружки господар,
господиня, гроші, війна,
з міста, поле,
подвір’я, жадібність,
жорстокість, голод,
співчуття,
доброта, егоїзм, хата,
скриня...
кмітливість, милосердя...
-
Хто
господар чужого світу?
-
Від
чого залежить життя мишки?
- Який
світ має кордони? (Хата).
-
Де краще
жити, на думку мишки?
ІІІ. З’ясування
авторської позиції.
-
Чому
мишка мала дітей, а господарі - ні?
Домашнє завдання:
Підготуватися до контрольної роботи. ( Творчість Г. Тютюнника, О. Стороженка,
Б. Лепкого)
Коментарі
Дописати коментар