Українська мова 5 клас . Лексичне значення слова. Однозначні та багатозначні слова

 31.01.2022

Тема: Лексичне значення слова. Однозначні та багатозначні слова.

  Розгорніть зошити, запишіть число, класна робота .


 Попрацюйте з підручником:


1)   Ознайомтеся з  теоретичним матеріалом ( параграф 34,  стр.130, параграф 37, стр.140)

 

Перегляньте відео


Отже,  більшість слів мають лексичне і граматичне значення.

Лексичне значення слова – це те,що воно означає.

 

Граматичне – вказує на належність слова до певної частини мови, її рід,число,відмінок,час,особу.

 

Стіл:   Лексичне значення  - предмет

            Граматичне значення - іменник,одн,чол.рід,Н.в

 

Слова які мають одне лексичне значення називаються – однозначними (небо).

Слова,які мають декілька значень багатозначними (голова)

 

 Позначення багатозначності слова можемо з’ясувати  в тлумачному словнику.

 

2. Виконайте вправу 331

( Розподіліть слова на 2 групи:

1.однозначні

 2. Багатозначні

 За необхідністю  скористайтеся словником  http://sum.in.ua/

  

3) Відгадайте загадки. З’ясуйте  однозначними  чи багатозначними будуть слова відгадки. Складіть з цими відгадками по 1-му реченню.


          Я у дверях, у замку,

        Я і в нотному рядку;

 Можу гайку загвинтити

І... у вирій полетіти,

Телеграму передати,

Таємницю розгадати.

 

У зошиті з письма я коса чи пряма.

         Ще можу я, повірте, і креслити, і міряти.

         А якщо треба, враз шикую школу, клас.

 

         Здавна я служу людині:

Я у маминій машині,

На сосні чи на ялині,

А у когось я на спині.

 

         Я у кожній деревинці,

         Квітці, кущику, травинці.

        В класі ж на уроці мови

       Ти побачиш мене в слові.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Українська мова 5 клас

Українська література 6 клас. Клим Джура – рятівник світу. Еволюція Клима від боягуза до супергероя.

Українська мова 7 клас