Українська література 10 клас.
01.11.2021
Тема: Панас Мирний « Хіба ревуть воли, як ясла
повні?»
Опрацюйте матеріал уроку , виконайте завдання
(письмово)
Існує думка, що в людину від народження
закладено все — і добро, і зло. Якщо життя зруйнує духовні цінності, орієнтири
чесного, справедливого життя — переможе зло. Що залежить від генетичної
спадщини, що від суспільства, а що — від самої людини, спробуємо розібратися на
сьогоднішньому уроці.
Проблемне
завдання ( Дайте письмову відповідь на запитання)
«Чи варто
виправдовувати Чіпку? Чи слід брати з нього приклад?»
Заповніть таблицю про зображене в романі.
Робота з таблицею
Суспільні, історичні події |
Верстви населення |
Суспільні
явища |
ü
кріпосництво ü
реформа 1861 року ü
«Голодна воля» ü
селянські заворушення ü
придушення бунтів за
допомогою армії |
§ пани-кріпосники § пани в земстві, предводителі дворянства § чиновники різних рангів § кріпаки § козаки § селяни § москалі § розбійники § хуторяни § жиди, шинкарі |
•
історія закріпачення •
облаштування земства •
вибори •
землеустрій |
Порівняльна
характеристика Чіпки і Грицька
Спільне |
|
Безбатченки, бідні,
жили в селі, разом працювали, розважалися; люблять землю, хліборобську працю;
хазяї, здатні кохати |
|
Відмінне |
|
Чіпка |
Грицько |
Злий, жорстокий,
рішучий, сміливий, вболіває за громаду, не може реально оцінити життя, не має
твердих моральних устроїв |
Працьовитий,
наполегливий, цілеспрямований, пасивний до громадського життя; живе за
законами народної моралі |
Інтерактивна
вправа «Варіанти рішень»
Які можуть бути варіанти
дії Чіпки, їхні позитивні та негативні сторони?
Запропонуйте свої варіанти
Н а п р и к л а д:
Р і ш е н н я І. Піти, як Грицько, на заробітки, заробити грошей, купити землю, на яку б
ніхто не претендував:
+ земля в повній
власності, ніхто її не відбере;
– треба багато часу,
зусиль; буває небезпечно.
Складання
лінії-графіка життя Чіпки
Підготуйтеся до
написання контрольної роботи.
Бажаю успіхів!
Якщо виникнуть будь-які запитання ,
телефонуйте або пишіть.
Коментарі
Дописати коментар