Українська мова 7 клас. Використання прислівників як засобу зв’язку речень у тексті
19.01.21
Сьогодні ми розглядаємо питання:
використання прислівників як засобу зв’язку та створення образності в художніх
творах.
Лінгвістичний аналіз художнього тексту
▲Прочитайте текст мовчки, потім виразно; поясніть орфограми
▲Лінгвістичний аналіз тексту.
- Яке враження справив на вас цей текст?
- До
якого стилю належить цей текст?
-
Чи є в тексті прислівники? Випишіть їх. Яка їхня роль у тексті?
- Чи служать вони засобом зв'язку
речень? Проаналізуйте
Тихо-тихес..н..ко навкруги. Присм..рком починают..
(з,с) пускатися на землю перші мохнаті сніжинки. (С) початку їх (не)б..гато,
а потім все більше і більше пурхає їх (у, в)
морозному повітрі, бе(з, с)шумно
сідає на почорніле листя, кудлаті гілки ялин. Пухнаста ковдра шви(д,т)ко стел..т..ся по з..млі,
зігріваючи. її.
А на ранок навкруги чисто, біло. Ліс сяє кришталем. Ще вчора поля
(і, й) вигони були сірими, одноманітними, а с..огодні кожна суха травичка, кожна ст..блинка прибрана (у, в)
біле м..р..живо і сріблястий бісер. Перша пороша…
Морозец.. приємно пощипує щоки. (Ледь) ледь рипить сніг під ногами. Легко дихаєт..ся цього чудового ранку. На душі стає якось особливо гарно, ясно, святково, мов у чарівному
царстві.
спочатку, потім - послідовність
викладу;
небагато, більше – ступінь порівняння;
присмерком, на ранок - час
дії;
вчора, сьогодні, спочатку,
потім, небагато, більше – антоніми –
увиразнення мови.
У тексті є художні засоби:
Тавтологія тихо-тихесенько,
епітети морозне повітря, безшумно сідає
порівняння мов у чарівному царстві,
метафори сніжинки пурхають, ліс сяє
Займенники: сніжинки – вони,
спільнокореневі слова морозному – морозець, сніжинки – сніг
-
Якій настрій створюють усі ці засоби?
-
Визначити тип мовлення
- Дібрати заголовок.
2.
Складіть твір- мініатюру про зиму, використовуючи опорні слова: ліг навколо, яскраво
виграває, спить взимку, непорушно стоять, казкова краса, де-не-де видніються,
гарно, мов у казці.
Коментарі
Дописати коментар