Українська мова 11 клас. Правила побудови складних речень. Логічні помилки в складних реченнях.

 22.01.21 


Продовжуємо працювати над вивченням теми «Правила побудови складних речень. Логічні помилки в складних реченнях.»

 Перегляньте відеоурок

https://youtu.be/Q5SqAcavCpk 

Ознайомтеся з порадами щодо правильної побудови складних речень

1. Сполучне слово, що приєднує до головної частини підрядне означальне речення, став безпосередньо після слова, якого означальна частина стосується

НЕПРАВИЛЬНО

ПРАВИЛЬНО

Ми порадили колегам бути уважнішими до вибору

товарів, що працюють у другу зміну.

Ми порадили колегам, які працюють у другу зміну,

бути уважніщими до вибору товарів.

2. Прозоро відображай у реченні причини та наслідки

Збільшення кількості порушень залежить від того, наскільки активно з ними провадять боротьбу.

Кількість порушень збільшується через активну

боротьбу з ними?

Кількість порушень залежить від того, наскільки активно з ними провадять боротьбу.

Кількість порушень залежить від активності

боротьби з ними.

3. Не розривай частини складнопідрядного речення штучно

Я не буду прислухатися до твоєї думки. Тому що ти намагаєшся мене обдурити.

Я не буду прислухатися до твоєї думки, тому що ти намагаєшся мене обдурити.

ПРИМІТКА. Якщо парцеляція зумовлена стилістично, такий поділ можливий.

Парцеляція — відокремлення слів, словосполучень, речень, позначуване в тексті крапкою, знаком оклику або питання.

4. Правильно вживай сполучники

Продавчиня детально розповіла про переваги товару, і мене це мало цікавило.

Продавчиня детально розповіла про переваги товару, але мене це мало цікавило.

Або

Продавчиня детально розповіла про переваги товару, хоч мене це мало цікавило.

5. Не порушуй цілісності дієприкметникового звороту

Вражений Валентин словами вчителя, захопився історією своєї країни.

Вражений словами вчителя, Валентин захопився історією своєї країни.

Або

Валентин, вражений словами вчителя, захопився історією своєї країни.

6. Дія, названа дієприслівником, повинна стосуватися в реченні того ж діяча, що й дія, названа присудком

Виконавши вправу, мене охопило щастя.

Виконавши вправу, відчув себе щасливим.

Повторіть параграфи 30 – 31

 Зверніть увагу на порадами щодо правильної побудови складних речень

 


Знайдіть логічні помилки в будові речень. Відредагуйте речення.

Сестра подарувала мені одяг, який старший за мене на два роки. 2. Я не сперечаюся зі своїм батьком. Оскільки його складно в чомусь переконати.

Я люблю долати перешкоди, бо, долаючи перешкоди, можна стати кращим.

Країни ЄС, Заходу підтримали Україну, яка зробила європейський вибір.

Стомлена Оленка за день, вирішила відпочити, і я не збирався цього робити. 6. Оленка розгорнула книжку на останній сторінці, яка любила читати. 7. Зменшення кількості помилок залежить від того, наскільки неуважно я робив вправи.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Українська мова 5 клас

Українська література 6 клас. Клим Джура – рятівник світу. Еволюція Клима від боягуза до супергероя.

Українська мова 7 клас